Monday, November 1, 2010

Yet another CQWW story...

My contest desk...
Well, in the mean time so many fellow bloggers did tell about the CQWW I can't say much about it. At least I did enjoy it very much. Thanks to my XYL who did visit her mother at Sunday so I could take part in the contest for several hours at row. Unfortenately I did not work any new DXCC, I did hear S79K for a short time very weak on 10m though and missed my yagi antenna for that band. Of course I did work some nice DX so I cannot complain at all. What took my attention this contest was the amount of stations especially from the USA that had very strong signals but could not hear much. So I missed most of the regular contest stations that I normally work because I simply couldn't reach them. Likewise 6W1RY which I heard on several bands with very strong signals and Japanese stations on 40m who were just as strong as European stations but didn't hear me. The QRM from Europe must be overwhelming I guess. The strange thing was that some stations that I could barely hear with no signal at all were reachable within 1 call...very strange. I stopped exactly on 300 Sunday evening, I though it was a nice number to end with.


Nice DX worked:


10m: 4L0A, RG9A, UO5L
15m: A73A, CE4CT, 7Z1SJ, JH4UYB, ZX2B
20m: A73A, DU9RG, HK1X, E2E, PY1NB, V26B, VP5T
40m: 4L0A, C37N, HB0/HB9AON, T70A
80m: HB0/HB9AON,  RU9CK, 


Log analysis CQWW SSB at PE4BAS


Ondertussen zijn er al zoveel medebloggers die over de CQWW hebben geschreven dat ik er nog weinig aan toe te voegen heb. In iedergeval heb ik er veel plezier aan beleefd. Met dank aan mijn XYL die Zondag naar haar moeder is gegaan zodat ik een aantal uren door kon gaan in de contest. Helaas geen nieuwe DXCC kunnen werken, wel heb ik S79K korte tijd heel zwak kunnen horen op 10m, dan mis je toch wel een goede richtantenne. Uiteraard wel leuke DX gewerkt dus ik mag absoluut niet klagen. Wat me deze contest opviel was dat sommige stations vooral uit de USA erg sterk waren maar helaas teveel QRM hadden. Veel conteststations die ik anders wel werk kon ik helaas dit keer niet werken. Ook 6W1RY werd op diverse banden erg sterk gehoord, maar wat ik ook deed ik kon geen QSO maken. Datzelfde had ik met diverse Japanse stations op 40m die soms net zo sterk waren als EU stations, maar helaas geen QSO. De QRM uit Europa moet dan elders ook wel overweldigend geweest zijn. Het gekke was dat ik sommige stations maar nauwelijks kon waarnemen, maar juist die stations hoefde ik maar 1x te roepen en had ik een QSO....heel apart. Zondagavond ben ik gestopt bij 300, toen vond ik het wel mooi geweest.

3 comments:

John AE5X said...

That is some good DX, Bas - lots of faraway contacts. Will you be participating in the CQWW-CW in a few weeks?

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, mooie score. Ik heb van alles gedaan het weekend, maar de radio is niet aan geweest. Helemaal aan me voorbij gegaan. Ik moest video's bewerken en een web site maken voor een vriend van mij die een theater show heeft. Ook leuk om te doen. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

@John, yes I will try to make a few contacts. But just to have fun. In november I always concentrate on some Dutch national contests, which are more important to me personally.

@Paul, ja ik las van het poppentheater op je blog, erg leuk. Er is ook nog zoveel buiten de radiowereld om. Zo gaat het bij mij soms ook hoor. Het zijn bepaalde periodes dat ik erg met radio bezig ben en dat is toevallig meestal in de wintermaanden. Lukt het al een beetje met de website?