Friday, November 19, 2010

80m WSPR results from last night.

Well I hope Paul PC4T doesn't mind I borrowed his picture. Paul did some research with my signal and the signal from G4ILO. The graphics overall were similair. It shows how nearby (NVIS) propagation is going through the night. Very interesting, thanks Paul. Very nice to see PC4T and G4ILO on my screen with sometimes reasonable strong signals. Around 6:40 UTC the propagation was on top with PC4T signal a +7dB and G4ILO best signal was +1dB at 23:28 UTC yesterday. I was spotted by 15 unique stations and best DX was K9AN with 6830km and my signal a -26dB. Unfortenately there were no VK or ZL stations QRV. So next try will be 24 and 25 November QRP activity days. I want to try my FT-817 then and try to use a power of 100mW.


Ik hoop niet dat Paul PC4T het erg vind dat ik zijn plaatje geleend heb. Paul heeft vannacht een klein onderzoekje gedaan naar mijn signaal. En dat weer vergeleken met het signaal van G4ILO. De grafieken zien er gemiddeld hetzelfde uit en laten duidelijk de NVIS propagatie verloop zien tijdens de nacht. Erg interessant, bedankt Paul. Het was leuk om PC4T en G4ILO op het beeldscherm te zien met soms redelijk sterke signalen. Om 6:40 UTC was het beste signaal van PC4T een +7dB en van G4ILO een +1dB om 23:28 UTC gisteren. In totaal hebben 15 unieke stations mij gespot en beste DX was met K9AN een afstand van 6830km mijn signaal -26dB. Helaas waren er geen stations uit VK of ZL aanwezig. Dus hopelijk de volgende keer dat zal zijn 24 en 25 November op de QRP activiteitendagen. Dan wil ik de FT-817 proberen met en vermogen van 100mW. 


1 comment:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, altijd goed. Dit was leuk om te doen. 73 Paul