Sunday, November 20, 2011

Frisian 11 cities contest results

Again this was a very nice contest. People were polite and there was time for humor here and there. I was afraid I would not get the 12 multipliers, but in the last half hour luckely PA3DTY from Bolsward replied on my CQ. Very difficult to work was Hindelopen PA6ARC, his signal was a little weak. Actually I think it was more the modulation that was not strong enough and not a power or antenna issue. Anyway, I made 74 QSOs and did get all 12 multipliers. How many points that is I don´t know as the counting rules are different from the PA-beker. I have to count everything again by hand as there is no contestprogram supporting this contest. I know for shure that I have a better score as last year. Hopefully it's enough to get a place at the first 3?


Dit was weer een leuke contest. De stations waren beleefd en niet gehaast, hier en daar was er wat tijd voor een beetje humor. Ik was bang dat ik de 12 multipliers niet ging halen, maar gelukkig riep PA3DTY uit Bolsward nog op het laatste moment. Hindelopen PA6ARC was ook erg moeilijk te werken, hun signaal was erg zwak. Ik denk dat het aan de zachte modulatie te wijten was en niet zozeer aan de antenne of vermogen. Uiteindelijk maakt ik 74 QSOs en 12 Multipliers. Hoeveel punten weet ik niet, moet alles even in een excel zetten en met de hand tellen.Er is nog geen contestprogramma dat deze contest ondersteund. In iedergeval heb ik zeker een betere score dan vorig jaar en hoop ik bij de eerste 3 te eindigen.

5 comments:

Joop PA3JD said...

Dag Bas,
Je hebt weer een prima resultaat gehaald vandaag. 74 qso's en alle 12 multipliers. Well done.
Vond het leuk je weer gewerkt te hebben in deze mooie contest. Helaas heb ik Bolsward en Dokkum niet gewerkt. Ik had op een gegeven moment gehoord dat Bolsward een beetje over de band zwierf. Er waren er meer die Dokkum niet gewerkt hadden.
Had zelf 47 qso's en 10 multipliers. Maar toch heb ik weer een leuke dag gehad. Wens de organisatie weer veel succes met de logs.
73 de Joop PA3JD

Tjeerd, PA3GNZ said...

Hallo Bas,

Mogelijk probeer ik deze contest volgend jaar eens.

73, Tjeerd

PE4BAS, Bas said...

@Joop, bedankt voor het QSO. Tot volgende keer. Ook geen gekke score toch, jammer datje 2 multies mist.

@Tjeerd, is een leuke contest. Ik kan het aanbevelen. Persoonlijk wil i de Friese 11 steden contest niet missen.

73,Bas

PC1I said...

Ja, het was weer leuk!
Weliswaar geen denderende score hier, 49 QSO, 11 Multi's, Bolsward gemist dit jaar. Maar goed, Joop heb ik achter mij kunnen laten! ;-)

Verder een of andere dwarsneus die mij een kwartiertje voor het einde wist te melden dat ie Bolsward had gewerkt! Maar niet even tegen dat station had gezegd dat ie op zoek moest naar mij. Daar koop ik natuurlijk helemaal niets voor! ;-)

Ik had Dokkum toen ook nog niet maar die kwam in de vorm van PE1PIC, 3 minuten voor het einde voorbij, dat maakte nog een hoop goed.

Nog geen 20 verbindingen per uur maakt het wel een beetje "zwaar" maar toch veel plezier gehad met zo hier en daar een praatje.

73, Kees

PE4BAS, Bas said...

Wie was die dwarsneus dan Kees, heeft ie z'n call niet gezegd. Misselijke vent! ;-)

Ja 20 verbindingen per uur is echt niet lekker, dan moet beter kunnen. Ik had in het begin een rate van ongeveer 50 in het uur. Maar ja, daarna kwam de klad er in. Leek wel of er veel tot de lunch meededen en blijkbaar daarna naar de kerk moesten of zo?

Volgend jaar doen we weer een poging.

73, Bas