Friday, September 4, 2015

Another hobby...


Toyota Starlet 1.0XL S6 12V (1988)
Don't be afraid, I will not leave HAM radio! It appeared already sometime on my blog. Another hobby from the past......cars. Some time a while ago my hobby was tuning or actually styling my car. It was the time of the first "Fast&Furious" movie and I was a member of some tuning clubs and was driving a Toyota Corolla GTSi, customized of course. I soon discovered that the guys that earned most respect were those that kept their sometimes exclusive old cars in original and factory new shape. Now, I still drive a Corolla but it's a Verso = ugly family car. I actually prefer my bike and let my XYL drive it. Besides that I got the chance to buy (actually my XYL bought it) a Toyota Starlet 1.0XL from 1988. It has been purchased in '88 new by a aunt of my XYL and sold a few years later to grandpa. Grandpa was very keen on it but he got old and driving a car was too dangerous. Because we moved in 2008 we needed 2 cars, so we decided to buy this Starlet from Grandpa. I only drive it a few kilometers a year when the weather is extremely bad and I can't go to my job with my bicycle. The photo above is from a few years ago. Recently the car is getting worse and needs attention, I really should spend some time on it though my interest in cars has been not that of 15 years ago and I don't want to spend valuable time to repair this piece of antique. I'm growing too old to have too many hobbies. So I just keep driving in it till it dies. I guess Toyota never intended these cars get a long life like this 27 year old one. The strange thing is that there are still a lot of this Starlet model driving around even in my neighbourhood. I wonder if todays cars can make it that long...



Toyota Corolla GTSi -E2 16V (1994) customized
Niet bang zijn. Ik ga de radio hobby niet verlaten! Het heeft al eerder ergens op mijn blog gestaan. Een andere hobby die ik ooit had...auto's. Jaren geleden had ik als hobby ook nog het tunen/stylen van mijn auto. Het was in die tijd van de eerste "Fast&Furious" film en ik was lid van een paar tuning clubs en reed in een Toyota Corolla GTSi, geheel naar eigen wensen gestyled natuurlijk. Ik kwam er al snel achter dat degenen die het meest gerespecteerd werden binnen die hobby vaak oude exclusieve oude auto's zo origineel en goed mogelijk hielden. Nu rijden we nog steeds in een Toyota Corolla maar dit keer in een Verso=lelijke gezinsbak. Eigenlijk vind ik het leuker om te fietsen en laat ik m'n XYL er het meest in rijden. Buiten deze auto hadden we de kans om ook nog een Toyota Starlet 1.0XL van 1988 te kopen. Deze was in 1988 nieuw aangeschaft door een tante van mijn XYL en later doorverkocht aan haar Opa. Opa was er best wel zuinig op maar werd oud en rijden met een auto werd een beetje gevaarlijk. Omdat we in 2008 gingen verhuizen en we op dat moment 2 auto's nodig hadden besloten we deze Starlet over te nemen van Opa. Ik rijd maar een paar kilometer per jaar als het te slecht weer is om op de fiets naar het werk te gaan. De foto hierboven is van een paar jaar geleden. Op dit moment begint de auto slechter te worden en ik zou er eigenlijk wat aan moeten doen. Maar vind het zonde om er tijd aan te besteden en mijn interesse in auto's is niet meer dat van 15 jaar geleden. Ik begin te oud te worden voor veel hobby's denk ik. Dus rijd ik maar door tot het oude karretje echt niet meer verder kan. Ik denk dat Toyota nooit van te voren bedacht heeft dat hun auto's na 27 jaar nog zouden rijden. Het gekke is zelfs dat er nog veel van dit soort modelletjes rond rijden zelfs hier in de buurt. Ik vraag me af of de auto's van tegenwoordig ook zo lang mee zullen gaan...


6 comments:

Dick said...

Hi Bas. I think interests, other than amateur radio, are necessary as HF communications on the higher bands become less reliable. Outdoor activities and intellectual pursuits to fill time time previously devoted to the radio hobby. Perhaps more time spent with friends and family. 73

John AE5X said...

It's good to have more than one hobby and I've often been tempted to buy my first car model again and restore it. Unfortunately they are too few in number and therefore beyond my ability to buy one ;-) Enjoy your new hobby - ham radio will still be there!

John AE5X
https://tatqrp.wordpress.com

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, gewoon blijven doen wat je leuk vind. Ik begin nu ook interesse te krijgen voor auto's. Ha ha. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Spending more time with friends and family it will be Dick. I have some hobbies left. But no "car" hobby for me anymore....it just stay at the radio. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hello John, have found your new site a while ago and will follow you on your adventure trail. I got you on a wrong leg, probabely the titel. It was a hobby from years ago and not a new one. However radio will be a lifetime hobby for me. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, ja als je een rijbewijs gaat halen zul je toch ook iets interesse in een auto moeten krijgen. Als je jong bent heb je daar andere ideetjes over dan als je wat ouder bent. Vroeger moest ik snel en flitsend, nu moet het juist ruim en makkelijk. Maar bedenk altijd, een auto is een bodemloze financiële put. 73, Bas