Wednesday, January 25, 2012

Winning a contest.....another one.

Well, I hope you all don't think I'm a top contester. But I won again. I think it's just a matter of choosing a section the smart way. There was no other contestant on 40m single band low power CW. So, it was a easy one. It is a nice certificate though. But I prefer a token like they send for the PACC. Anyway, another motivating thing for th upcoming PACC which is held in about 2 weeks. It will be tough as I don't have the best antenna for 10m and 160m. But on 80m on the loop it will be great again with hopefully many pile-ups.


A couple of days ago I discovered Paul PC4T does blog again. I've added him at the blogroll again. I already predicted he would make his comeback. I think Paul is one of the most populair dutch hamradio bloggers at this moment. I think that's because he tries to answer every comment personally. Besides that it's what he is writing seems to be interesting for many people, although he doesn't think that himself I guess. Welcome back in blogland Paul.


Ik hoop niet dat iedereen nu denkt dat ik een top contester ben. Maar ik heb alweer gewonnen! Misschien was het gewoon een slimme keuze op alleen 40m CW laag vermogen te doen, er was geen andere deelnemer in die sectie. Een makkie dus. Een mooi certificaat, maar ik heb persoonlijk toch liever een vaantje zoals bij de PACC. Dit is weer een stukje extra motivatie voor de komende PACC natuurlijk, over ongeveer 2 weken is het weer zover. Ik denk dat het nog moeilijk gaat worden om hoog te eindigen aangezien ik niet echt de beste antenne's heb voor 10m en 160m. Maar op 80m zal het met de loop wel weer blazen met hopelijk veel pile-ups.


Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat Paul PC4T weer aan het bloggen was geslagen. Ik heb hem weer in de blogroll gezet. Ik had het al een beetje voorspeld dat hij weer terug zou komen. Ik denk dat Paul op het moment wel de meest populaire Nederlandse blogger is. Ik weet niet of dat komt doordat hij toch meestal wel persoonlijk antwoord geeft op iedereen die commentaar geeft op zijn schrijven. Daarnaast interesseert het de lezers zeker wat hij schrijft, alhoewel hij dat idee zelf niet altijd heeft denk ik. Welkom terug in het blogland Paul.

14 comments:

Jspiker said...

Very good Bas...these are fun. I'm glad you are winning. Congratulations!

Hans said...

Hallo Bas,

Allereerst gefeliciteerd met het behalen van je 1e plaats QRP CW!

Ook las ik over jouw Baofeng op het bekende forum. Hou je ons wel, via het forum, op de hoogte?
En wat heel goed nieuws is dat Paul weer terug is met zijn blog.
Ik heb hem, ondanks de vele blogs die ik iedere dag lees, best wel gemist. Gelukkig is hij weer terug.

73 de Hans,
PE1BVQ

KL8DX said...

Bas, congratulations! Wallpaper is nice!

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, dat is wel heel veel eer die je mij toedicht. ;-) Hé, maar dat is toch een mooi award. Is er nog wel plek in de shack straks? Als je zo doorgaat dan is de muur helemaal vol. Ik zal eens kijken met de PACC, altijd leuk als we eens echt gewenst zijn. Wel QRP natuurlijk. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

@John, thanks. But I'm not trying that hard to win. Just lucky I guess.

@Hans, niet QRP maar Low Power. Dat is tot 100W. Maar ik gebruik meestal rond de 25-30W. Wat betreft de Baofeng daar ga je binnenkort meer over lezen. Moet het ding hier eerst maar eens krijgen. En dat is wat moeilijker dan ik dacht...

@Phil, thanks. I'm not a certificate chaser. But it is a nice one.

@Paul, ja ik schrijf wat ik denk dat waar is. Dat is mijn mening. En gezien het aantal hits en reakties die jij krijgt ben jij gewoon het meest populair. Lijkt me een mooie opsteker. Het gekke is dat je er waarschijnlijk niets bijzonders voor doet. Ik ken dat....hoop je wel te horen tijdens de PACC.

73, Bas

Leo Fiskas said...

Congrats Bas.Keep the good work !!

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, mooie foto in Electron!! Ennuh... flirt online op je site? (reclame, Google ads) Ik zou her eraf halen, je wordt toch niet rijk van dat soort reclame, is mijn mening. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, dacht dat jij geen lid meer was van de Veron? Ja, is een leuke foto ik sta er alleen een beetje belabbert op haha. En wat betreft die reclame, ik zie iets over Adidas schoenen. Geen "flirt" dus. Hangt er van af wat google ads vind aan cookies op de computer of juist niet. Ik kan wel even kijken of ik die advertenties kan blokkeren want et levert tot nu toe redelijk wat op!

73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Paul, als het goed is zijn de "dating" advertenties nu geblokkeerd. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ik hoorde vandaag toevallig op de radio (BNR) dat reclame op facebook nauwelijks iets opbrengt. Men klikt toch minder dan een paar jaar geleden. Ik heb een site waar ook Google ads heb staan, daar had ik een paar jaar geleden zo'n 100 euro per jaar mee. Maar nu bijna niets meer.

Klopt, ik ben geen lid meer van de VERON. Maar toch kreeg ik de Electron nog binnen... foutje in de administratie, denk ik. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, heb de ads ook gecombineerd met een aantal blogs en sites anders is het niet interessant. De ledenadministratie is nog niet op orde bij de VERON, zijn ze wel mee bezig. 73, Bas

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, gefeliciteerd. Het kiezen van de (juiste) category is soms zeer bepalend voor het resultaat. hi
Leuke foto in Electron, samen met jullie dochter. FB. 73, bert

Tjeerd, PA3GNZ said...

Bas, leuk certificaat.

Wat is "Low power"? 5 watts of 100?

73, Tjeerd

PE4BAS, Bas said...

@Bert, bedankt. In de CQWW DX CW doe ik de laatste jaren maar 1 band. CW is al moeilijk genoeg voor mij, laat staan dat je dan ook nog allerlei banden moet gaan bekijken. Dat bevalt me wel goed en toevallig was ik nu de enige deelnemer in single band 40m sectie.

@Tjeerd, daar is wel eens meer verwarring over low power is altijd tot 100W. QRP is over het algemeen tot 5W. Maar in CW gebruik ik max tussen 25-30W ongeveer.

73, Bas