Friday, October 2, 2009

QSL design


Een tijd geleden heb ik besloten alleen de eigen ontworpen en nieuwe DXCC kaarten van eQSL nog te downloaden en op de harde schijf te bewaren. Over het algemeen lijkt alles toch op elkaar. Sommige stations hebben echt geen greintje fantasie en bakken er helemaal niets van. Jammer want voor mij is een eigen gemaakt design QSL kaart van veel meer waarde als een nietszeggende call op een stukje blanco papier. Nu heb ik al de meest uiteenlopende dingen gezien op QSL kaarten, maar sommige vallen echt op als ik weer een stapel via het QSL bureau krijg. Wat veel voorkomt is een foto van de operator in zijn shack, foto van de antenne liefst bij zonsondergang, foto van kleinkinderen, foto van huisdieren. Toch is dat juist leuk, je hebt dan het gevoel dat je zo iemand toch een beetje kent. Binnenkort ga ik ook weer een nieuw ontwerp maken, mijn kaarten zijn bijna op en de stapel onbeantwoorde QSL is nu hoger dan de kaarten die ik nog heb. Ik heb al wat in gedachten maar hou het nog even geheim....hier alvast wat van mijn zojuist ontvangen papieren QSL.




For a while ago I decided to only save eQSL of own design and new DXCC. Everything looks the same these days and some stations do not have any fantasy. It's a pity, I appreciate a card of own design much more then a piece of paper with just another call. I've seen a lot of QSL design over the years but some of them really get into the spotlight when you get a pile of cards from the QSL bureau. Designs that are very populair are a photo from the operator in his shack, photo from the antennas(at red sky preferable), photo from grandchildren and photo from pets. I like these pictures, it's like you know a little about someone. At the moment I need to make a new design for my new QSL card as the pile of QSL that has to be answered is higher then those that I have in stock. I got an idea but keep it a secret....meanwhile you can enjoy some of the paper QSL I recently received.





No comments: