Sunday, February 9, 2014

PACC 2014 what's happening so far...

Tired but going strong!
I write this at the time that I call CQ in the middle of the night and only 1 station per 10 minutes is max. rate. My radio is glowing hot and it's a miracle the old beast is still working. I lost a lot of time at the start as suddenly I had RF in both headset and voicekeyer. It took me a hour to solve the problem. It was a faulty coax cable between the radio and the tuner. Till now I made 441 QSOs with 120 multipliers and that is not so bad considering the problems I had. It seems to be I was lucky as I had a 2 hour pile-up on 80m with rates from about 89/h. I also worked FT5ZM again on 10m just to be shure and may be for a multiplier in the contest, and again I got him within 2 calls. Propagation was not really good on 10m I think, didn't make that many QSOs there. I also worked 2 ATNO DXCC S9TF Sao Tome & Principe on 10m and the German Antarctic station DP1POL on 20m. Both probabely not counting in the contest but I don't care. Working new DXCCs is number one, contest is on second place. They expect a storm windforce 9 tomorrow I hope all antennas are holding.

Ik schrijf dit in het midden van de nacht op een tijd dat CQ roepen gemiddeld 1 station in de 10 minuten doet. M'n radio is gloeiend heet en het is een wonder dat het oude beestje het nog zo doet. Ik heb in het begin van de contest veel tijd verloren nadat ik ineens ernstige RF inslag in de headset en de voicekeyer kreeg. Na een uur zoeken en experimenteren bleek het een foute coax kabel te zijn tussen radio en tuner. Zo op het oog niks aan te zien, maar vervangen hielp. Op dit moment heb ik 441 QSO's gemaakt met 120 multipliers en dat is niet slecht als je bedenkt dat ik behoorlijk veel tijd verloren ben. Volgens mij heb ik gewoon geluk gehad want ik had een pile-up van zo een beetje 2 uur op 80m met een rate van zo een 89 stations per uur. Ik heb FT5ZM maar weer gewerkt op 10m misschien voor een extra multiplier, weer was het 2x roepen en ik had hem. De condities vielen een beetje tegen op 10m over het algemeen heb er niet veel QSO's gemaakt. Ik heb ook nog 2 nieuwe DXCC gewerkt S9TF Sao Tome & Principe op 10m en het Duitse antarctische station DP1POL op 20m. Beide zullen denk ik niet tellen voor de contest maar dat kan me niet zoveel schelen. Het werken van nieuwe DXCC's gaat bij mij voor de contest. Ze verwachten Zondag een flinke storm windkracht 9. Hopelijk blijven alle antenne's staan.


9 comments:

Hans said...

Hallo Bas, het zit er straks weer voor je op. Ik heb nog geluisterd maar kon jou in de heksenketel niet ontdekken. Ik heb ook maar 1 verbinding gemaakt met KC1XX op 80. Maar over jouw resultaten valt niet te klagen. En ook nog mooie DX erbij, dus je PACC-weekend is, op de slaap na, weer goed hi.
Heb je meegedaan voor QRP- of voor Low Power mode? Ik verwacht het laatste gezien de DX.
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten.
73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, jammer dat ik je gemist heb. Ik werd ook heel weinig gespot en als ik gespot werd op de cluster was het als PA4BAS. Maar goed ik deed mee in de low power sectie. In QRP moet je nl. mixed werken en dan zou ik een nadeel hebben. KC1XX heb ik op 5 banden gewerkt overigens. Het ging best wel goed na de opstart problemen. Mg niet klagen en ook een paar nieuwe DXCC gewerkt. Pakte TO7CC nog even na de contest, weet zo niet of het een nieuwe is voor mij. Moet ik even nakijken. De resultaten zie je later, eerst even een paar uur slapen. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, je hebt toch nog mooie verbindingen gemaakt. De set is hier niet aan geweest dit weekend. Veel activiteiten. Ik had een foto opdracht, ik moest daarna nog 900 foto's na bewerken. En een feest van een vriendin die 40 jaar werd. Dus dan weet je het wel. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, had ook niet verwacht jou te treffen. Zie dat je op het moment veel meer bezig bent met andere hobby's. Zo gaat het in het leven. We houden contact via fb. 73, Bas

HamRadioIreland said...

Bas, I think you did brilliantly despite your problems. Well done and thanks for the update. EI2KC

PE4BAS, Bas said...

Thanks Anthony, you get a final update soon. I first have to tidy up the log a bit. It seems it is better to remove the multipliers that didn't took part in the contest. 73, Bas

Anonymous said...

Hoi Bas,
ik hoorde je CQ roepen, maar net toen ik je wilde aanroepen ging je even met pauze denk ik ;-) Hopelijk heb je lekker gescoord, bij mij viel het wel tegen. Heb me meer gericht op de CQ WPX RTTY.
grt, Jim, PA1JIM

PE4BAS, Bas said...

Hallo Jim, of ik zag een multiplier op mij 2e scherm. Dan was ik ook even weg om later weer te komen. Heb eigenlijk weinig pauze genomen. heb geslapen van 4-5 lokale tijd 's morgens. Ik had het al op je blog gelezen. 73, Bas

Unknown said...

Hoi Bas...nou meer als we deze keer hadden kunnen we elkaar niet werken he,ja of je moet ook in mixed gaan werken hi.Op alle 6 banden...:) Jouw resultaat mag er zijn hoor..toppie weer.Ik ben ook redelijk tevreden..moet misschien andere keuzes maken als ik beter in de PACC wil presteren.Misschien ook,door de nieuwe banden,verkeerde keuzes gemaakt.Alles een leer voor 2015...Bedankt voor de leuke Qso's kerel. 73's Bernard PB7Z