Tuesday, December 31, 2013

2013 highlights, 2014 goals

Like every year it's a tradition to review some of the highlights of past year and look at the goals of the new year. The highlights of 2013 begun with the Castles On The Air activation Menkemaborg PA-00007 with as a double highlight the contact with W1OW from the mobile with QRP 5W, remarkable! After that I scored a little higher in the PACC contest, PE1BVQ Hans his visit and building the new radioshack which is finished this year. The visit to the lightship Borkumriff in the Eemshaven en it's clubstation DL0BRF with the friendly German operators on board was a true highlight. The QSO with TN2MS from Congo that was just made in time, I really tried hard for that DXpedition something I will remember for years like I made the QSO yesterday and already received the confirmation. Of course I don't forget the radio activities from Schiermonnikoog Island and the meeting with Rob PD9R. Did I forget something? Well, it was a very interesting year from a radio point of view. The goals from 2013 have been fullfilled. I worked at least 6 ATNO's (All Time New Ones) DXCC en indeed like expected most of them when in contest. I've been active portable and mobile many times this year and did more with digital modes then last year although it is still less as expected. The new radioshack was ready in summer though to get everything like I wished took some time. The result is there, I have a real radioshack again. The goals for 2014: I hope to obtain a higher score in the PACC like I always do. I would like to work some new DXCC, may be a little more WSPR activity. I'm thinking of heating the soldering iron to finally build some of the projects I still have, it has been 10 years ago since I build anything with soldering electronics. The antennamast is still down in the garden for 5 years now, I don't want to think of getting it up again as there are so many other things to do in and around the house. May be that's a good goal for 2015! I wish everyone a very good turn of the year and a prosperous and healthy 2014.


Zoals elk jaar is het een traditie om toch wat hoogtepunten van het afgelopen jaar op te sommen. Uiteraard kijk ik ook naar de voornemens van het komende jaar. De hoogtepunten van 2013 begonnen uiteraard met de Castles On The Air activatie van de Menkemaborg PA-00007 met als dubbel hoogtepunt het contact met W1OW, toch niet gek met een mobiele antenne en 5W SSB. Daarna de PACC zoals elk jaar met weer een kleine verbetering in de score. Het bezoek van PE1BVQ Hans en uiteraard de nieuw/verbouw van de radiokamer die dit jaar toch afgerond kon worden. Deze zomer was het bezoek aan lichtschip Borkumriff in de Eemshaven met als clubstation DL0BRF en de ontmoeting met een aantal duitse amateurs een waar hoogtepunt. Het uiteindelijke QSO met TN2MS vanuit Congo waar ik toch echt heel erg mijn best voor moest doen zit nog vers in mijn geheugen alsof ik gisteren het QSO nog heb gemaakt en nu heb ik de bevestiging al ontvangen. En natuurlijk mijn radioaktiviteit vanaf Schiermonnikoog en de ontmoeting met PD9R mag ik niet vergeten. Heb ik nog wat vergeten eigenlijk? Het was best wel een interessant jaar vanuit radiohobby oogpunt gezien. De voornemens voor 2013 heb ik toch wel kunnen waarmaken. Ik heb het liefst 6 nieuwe DXCC gewerkt en inderdaad zoals verwacht de meeste in een contest. Ik ben genoeg portabel en mobiel aktief geweest en heb toch wel wat aan digitale modes gedaan al is het wat minder dan gedacht. De nieuwe radioshack was grotendeels in de zomer klaar, toch heeft het afwerken nog wel even tijd gekost. Het resultaat mag er wezen, weer een echte radioshack. De plannen voor 2014: ik hoop een iets hogere score te halen in de PACC, weer wat nieuwe DXCC te werken, misschien wat meer WSPR activiteit. Ook de soldeerbout moet maar weer eens opgestookt, ik heb nog een aantal leuke projecten liggen en de zelfbouwactiviteit stond de laatste 10 jaar op een erg laag pitje. De antennemast ligt ook al 5 jaar te wachten in de tuin, maar aan het opzetten durf ik met alle klussen in en om het huis haast niet te denken. Misschien eerder iets voor 2015! Ik wens iedereen een prettige jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2014.


6 comments:

Jim said...

Happy New Year!
Jim - W2KLM

HamRadioIreland said...

Happy New Year Bas, and I look forward to reading about your challenges in 2014. Thanks for a wonderful blog, de EI2KC.

PE4BAS, Bas said...

Same to you Jim. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Happy new year Anthony. Thanks for the compliments. We will see what 2014 will bring us. 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas, een Gelukkig en een Gezond 2014.
Ik hoop dat je veel van je wensen kunt verwezenlijken dit jaar!
73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, we hebben elkaar al heel wat gewenst maar het kan nog wel een keer. Een gelukkig en gezond 2014 voor jou en familie en dat je maar veel aan de hobby kan doen. Ik heb niet zoveel wensen voor het komende jaar, we zullen zien wat er van de hobby terecht komt. In ieder geval ga ik niet zo veel contesten als in 2013. Wil meer kwaliteit en minder kwantiteit. 73, Bas