
Ik moest vandaag met de auto naar het werk omdat ik wat spullen nodig had voor de nieuwe shack die ik niet mee kon nemen op de fiets. Dus ook maar de FT817 meegenomen voor het geval ik nog wat tijd over zou hebben in de lunch pauze. Nou, ik had krap een kwartiertje en probeerde eerst 10m, zo dood als wat natuurlijk. Dus de antenne maar omgebouwd naar 15m en ik hoorde gelijk wat stations praten. Een beetje over de band draaien en ik hoorde SU9AF in een pile-up, dat zou een leuke vangst zijn. Een beetje rijden over het terrein van het werk gaf wat verbetering in zijn signaal en toen de meter wat omhoog ging een paar keer geroepen en ik had beet. Het bevestigd weer dat mijn omgebouwde DV27 buitengewoon presteert. Vergelijk eens op de foto, de zwarte antenne is de multiranger 200, de lange is de DV27 beide afgestemd op 20m. Beide antennes zijn te groot om me te rijden, tenzij je ma. 50 km/u rijd. Maar rijden terwijl je DX doet is zo ie zo gevaarlijk! De DV27 presteert echt veel beter en dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de spoel die juist in het midden zit. Raad eens welk er weg moet?
4 comments:
Good morning Bas, it's a great way to spend some spare time. I have been thinking about bringing in my KX3 and operating in the morning now and then before work.
Mike
Hello Mike, it's always difficult to find some time for the hobby. You know that as well. You'll be surprised what you can work in the morning. 73, Bas
Hallo Bas,
Die in jouw ogen weg moet is natuurlijk de Multi Ranger 200.
Voorlopig mag mijn Outback 1899 (zelfde antenne)nog blijven hi.
Ik zal volgende week eens veldsterktes meten, kijken wat daar de verschillen zijn.
73 Hans, PE1BVQ
Hallo Hans, jaja ik ben wel benieuwd naar de dramatische verschillen ;-) 73, Bas
Post a Comment