Tuesday, April 2, 2013

80m in the WPX SSB

I will be publishing my contest review later. I made a short video tuning the 80m band 3600-3800 KHz LSB on sunday evening. Normally I have fun making long runs on 80m, but this contest it was not my best band at all. The Icom IC-706 MK2G cannot handle that much splatter. I've tried a few times to make a run, but it didn't work out as I could only hear the super strong ones. No fun that way, but we have to take it!


Ik zal later nog even een stukje schrijven over de contest. Ik maakte zondagavond nog even een video van de 80m band 3600-3800 KHz LSB. Normaal vind ik het leuk om even een paar keer een run te maken op 80m, maar dit keer was het zeker niet mijn beste band. De Icom IC-706 MK2G kan niet zulke sterke splatter aan. Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar het werkte gewoon niet. Elke keer kon ik alleen de super sterke stations redelijk opnemen en moest ik teveel laten gaan. Niks aan op die manier, het is niet anders.

 

3 comments:

PH0NO said...

Lekker rustig bij jou. Hier is alleen de QRM al S9 :)

Hans said...

Hallo Bas,

Jij mag inderdaad niet klagen hi.
Hier, net als bij Lars, S7-S9 QRM en af en toe uitschieters die nog hoger liggen. PLC's, Plasmascherm TV's etc.
Ik hoor daardoor ook alleen maar de sterksten. Na 01:00 uur wordt het wat rustiger.

73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Voor mij is dit al een berg QRM. Let wel, dit is met onderdrukking aan en RF gain een stuk dicht. Anders staat de meter alleen maar op 9+20dB en hoor je echt helemaal niks. Nu is er nog wat te onderscheiden. Geef mij maar de 10 of 12m. Dat past veel beter bij mij ;-) 73, Bas