Thursday, February 16, 2017

Sked with M0YKS

Another sked with a blogger I've been following for years. M0YKS Simon from Bradford England has started a blog more then 10 years ago and has been a example for my blogging about the hobby. Simon and I both are in busy family life but we found time to meet each other on the frequency. Had a great QSO with Simon for almost a hour on 80m. We have several common interests hobby and family wise. Great to have a QSO with you Simon. Here is a surprise:


I see Simon already posted his version of the story. Wow, what a signals. Never seen myself as a big gun station hi. Doing a fine job yourself as seen in the video.

7 comments:

MØYKS Simon said...

Thanks for the flowers regarding the blog. It was an exceptionally good Qso between two radio buddies and I enjoyed it very much. Like you said we are both living simular life styles with lots of experience to share and talk about. I hope it is the first of many! Best 73 Simon M0YKS

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, je antenne voor 80m doet het goed. Booming signal. Altijd leuk om een fellow blogger te werken. Zo hoop ik nog de QRP stations van John N8ZYA en Larry W2LJ te werken. Dat zal nu met de dalende zonneactiviteit wel moeilijker worden. Maar je weet maar nooit. Misschien ga ik toch die dipool voor 80 en 40 m weer eens ophangen. De lagere banden worden toch nu interessanter de komende jaren. 73 Paul PC4T

PE4BAS, Bas said...

Thanks Simon, this was a really good sked and QSO. Propagation was just great. It couldn't be better. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, ja zo wil ik VE3WDM nog eens werken. Maar ja, dat zijn wel echt QRP stations. De enige kans dat je die zou kunnen werken is met JT digimodes. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Ja, dat denk ik ook. dat is weer leuk met o.a. JT9 om te zien wat nog mogelijk is tijdens het sunspot minimum. 73 Paul PC4T

Hans said...

Leuk Bas, dat jij Simon gewerkt hebt. Ik heb hem ook een paar keer gewerkt (als 2E0HTS, zijn oude call)via de satelliet en hij is een toffe peer en altijd in voor een babbel.
Als je de andere "fellowbloggers" wil werken zou je misschien een sked kunnen afspreken en kijken welke mogelijkheden aan beide kanten zijn voor een sked.
JT9, wat Paul beaamt, zou daarbij een uitkomst zijn.
73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, ik heb met AE5X ook een sked gedaan en dan gecombineerd SSB/JT9/JT65. Helaas konden we elkaar niet horen. Wel maakte ik een aantal QSO's op het moment van de sked in zijn omgeving. En toch lukte het niet. Zo kan het ook lopen...ik wil nog eens kijken wie ik nou allemaal gewerkt of gehoord heb. Dat is al een redelijke lijst. 73, Bas