Thursday, November 24, 2016

S-Match V1.1

Have been fiddling with the S-Match. Modified the coil with a sliding contact. It's working well on 80m and 60m. I can't tune 160m and haven''t got enough capacity to tune above 6MHz. I have been transmitting with the tuner on 60m and it did just as good as the Palstar no difference in signals at all.
It has been a nice experiment but I already noticed I should make it with a decent coil and capactitor. Another possebility is modifying a exsisting T-Match tuner like the MFJ-948 I still have. Since the MFJ is not worth much moneywise and it has a nice look including a SWR/power meter. PA0FRI did modify a MFJ tuner as well with good results. Not decided yet. I'm thinking about it....

4 comments:

Peter pa4o said...

mogen we nu ook wspr doen op 60m? En zoja wat is de freq dan Bas? Ziet er goed uit je tuner. Heb je de platen zelf gemaakt van je afstemC?

PE4BAS, Bas said...

Hallo Peter, ja naturlijk mag je WSPR doen. Alleen niet op de freq. waar WSPR nu over het algemeen zit. Dat is buiten de band. Op 60m is het over het algemeen JT65 op 5357KHz. Condensator is gemaakt door PA1PRD Erik. 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas, je moet zoveel veranderen en dan ook nog een mooie behuizing e.d. maken dat ik persoonlijk zou kiezen voor de verbouwing van de MFJ tuner. Frits ging je voor, nou jij nog hi.
73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, ik wou eerst eens kijken of het werkte. Ik denk er ook sterk over om de MFJ tuner om te bouwen. De Palstar ga ik er niet aan wagen, die werkt goed en vind ik ook wat duur om in te prutsen. Maar gezien de waarde van de MFJ kan ik die beter verbouwen om er van te leren dan het ding voor een paar centen verkopen. 73, Bas