Friday, October 17, 2014

Big machine

I guess most of us played with model trains in our youth. I have to admit I sold my Märklin HO model train last year after sitting useless in a box the last 25 years. This morning our view out of the workshop was a big machine on rails that repairs railways. As always I'm interested in this kind of machinery. A small search on Google reveals a lot.


Spitzke 09-3X specs
Spitzke 09-3X photos



It was fun to see how many times people made photos from this special train. I guess it will show up in some local news paper articles next week.

Just before I sold my model train a test and a small video was made to remember good old times!








7 comments:

VE9KK said...

Good evening Bas, great shot of the train and all of us would be shocked if we knew what machines lurked in the background to make out transit safe and moving. I too had a train set when I was young and it was mounted on plywood with switches and so on. It brought me long hours of fun.
Mike

PA2RF said...

Blijft leuk, spelen met treintjes. Een paar jaar geleden heb ik weer een Marklin baantje opgetuigd met C-rails. Wel weer heel leuk na al die jaren.

PA2RF said...

Volgend weekend Eurospoor in de jaarbeurs in Utrecht. Een walhalla voor modelspoor hobbyisten

Hans said...

Wat een leuk filmpje Bas, het doet mij ook direct terugdenken aan mijn jeugd. Ik had ook een treinbaan, een super grote, die mijn vader had gebouwd. Electrisc bediende wissels, spoorboompjes en van die verlichte blokjes langs de baan met een letter of cijfer erop. Dat kon ook draaien. Een groot schakelpaneel wat ik als kind natuurlijk prachtig vond. En op het filmpje zie je het bekende achteruit rijden en koppelen, in de hoop dat de koppelingshendeltje van het wagonnetje ging aankoppelen. Het was meer rammen, maar goed dat deden we als kind. Leuk Bas, dat filmpje heeft een hoop oude en leuke herinneringen bij mij weer opgewekt, wat ergens in die oude grijze massa opgeslagen was.
73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hello Mike, many of us played around with model trains and it was just fun to write about it. I remember my dad made a special table for it in my bedroom so I could set it up permanently. The one from the video with more rails of course and switches, lights and lots of other gear. Lon time ago....73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hallo Ron en Hans, het was leuk er over te schrijven. Ik had dit filmpje vorig jaar gemaakt toen ik de boel verkocht heb. Had nog een hoop andere spullen die erbij hoorden dat heb ik al eens eerder weg gedaan. Ondertussen heb ik in model treinen geen interesse meer, om het te zien nog wel...maar niet om er ooit zelf mee aan de gang te gaan. Zo een echte speciale trein die je van dichtbij kan zien vind ik uiteraard wel erg leuk. 73, Bas

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, Bedankt voor het leuke filmpje. Ik had twee tender locjes en ook van die open wagonnetjes en één kiepwagentje. Wat een plezier.
73, Bert