Sunday, July 6, 2014

Digital modes QRP 2014 first half year results

I decided to do digimode in 2014 exclusively QRP. That means 5W or less power. So far the results are promising. I didn´t expect I would work new ones (DXCC) with that low power but I did, Afghanistan and Fernando de Noronha were 2 all time new ones. Actually I almost made worldwide contacts with only 5W and JT modes. To view the results so far I uploaded the digital log into Qscope a online log analyzer. QScope is able to make a map, so you can easily see what I've worked here.

Rest of stats: 103 QSOs, 98 different callsigns, 17 CQ zones, 21 ITU zones, 39 DXCC



Ik besloot digimode in 2014 uitsluitend QRP te doen. Dat betekend 5W of minder vermogen. To nu toe vallen de resultaten me erg mee. Ik had niet verwacht nieuwe landen te werken (DXCC) met zulk laag vermogen, maar het is wel gelukt, Afghanistan en Fernando de Noronha waren 2 totaal nieuwe DXCC. Eigenlijk heb ik al bijna wereldwijde contacten gemaakt met 5W en JT modes. Om de resultaten te bekijken heb ik het digitale log maar eens in Qscope gezet. QScope kan een leuke landkaart maken met de contacten er in dus kun je gemakkelijk zien wat ik gewerkt heb hier.

Rest van de statistieken: 103 QSOs, 98 verschillende callsigns, 17 CQ zones, 21 ITU zones, 39 DXCC

5 comments:

Hans said...

Hallo Bas, leuk om je verbindingen in kaart te brengen. Jij levert het bewijs dat je met QRP ook datgene kunt bereiken waar anderen denken dat ze daarvoor veel vermogen voor nodig hebben. 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, ik heb het ook een beetje voor mezelf hier neergezet. Dit blog dient ook als naslagwerk. 73, Bas

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, wat mooi dat het zo leuk gaat. Ik verwacht dat de JT modes zijn te vergelijken met CW met een paar watt. GL in JT. 73, Bert

PE4BAS, Bas said...

Ja Bert, jij als ras QRPer wist dit natuurlijk al lang. Een paar watt maakt eigenlijk helemaal niet uit. JT is vooral als de signalen echt diep de ruis ingaan net iets beter als CW. 73, Bas

Roger G3XBM said...

Good work Bas. All the very best. 73sn Roger G3XBM