Wednesday, October 23, 2013

CQWW DX SSB wishlist

Decades ago I was a avid DXer on the 11m band. I was a student with lots of time and still living with my parents. No worries about  cooking food, cleaning/maintaining a household, paying electricity, gas, mortgage. And only one band to DX. Things are so different now. Sometimes I look back with melancholy but in the real world I'm happy with what I have now. The radiohobby is fun but it is just a hobby. My family is much more important.

The CQWW DX SSB is this upcoming weekend, a 48 hour contest with lots of DX. One of the most important contests for me as it is the chance to work new DXCC if propagation allows it. There are only a few contests that are important for me and if possible I will spend as many hours as possible in it. The CQWW DX and WPX SSB are 2 of them, the other ones are the PACC, PA-beker and Frysian 11 cities contest. I planned the whole weekend for it, although haven't got 48 hours to spend as we have a diner with the neighbours Saturday evening. Besides that I think I need some sleep as well.

With the help of the excellent "Anounced DX operations" calendar from NG3K I made myself a wishlist for this event. There are lots of DXCC to work in this contest I haven't got yet in my log. So I hope to work some new ones.

Decennia geleden was ik een aardig fanatiek DXer op de 11m band. Ik was nog student, had veel tijd over en woonde nog bij m'n ouders. Geen zorgen over het eten, schoonmaken en onderhouden van een huishouden, betalen van energiekosten en hypotheek. En maar 1 band om te DXen. Alles is zo anders nu. Soms denk ik er met weemoed aan terug. Maar in de echte wereld ben ik blij met wat ik nu heb. De radiohobby is geweldig en leuk maar het is gewoon een hobby. Mijn familie is veel belangrijker en dierbaarder.

Dit weekend is de CQWW DX SSB contest, een 48 uurs contest met heel veel DX. Één van de meest belangrijke contesten voor mij omdat het de kans is om nieuwe DXCC's te werken als de propagatie tenminste meewerkt. Er zijn eigenlijk maar een paar contesten echt belangrijk voor me en daar wil ik dan zo veel mogelijk uren aan spenderen. De CQWW DX en WPX SSB zijn er 2 van en daarnaast natuurlijk de PACC, PA-beker en de Friese 11steden contest. Ik heb het hele weekend er voor ingepland maar heb niet de volle 48 uur beschikbaar. Zaterdag avond hebben we een diner met de buren en ik moet natuurlijk ook nog wat slapen.

Met behulp van de geweldige  "Anounced DX operations" kalender van NG3K heb ik een verlanglijstje gemaakt voor deze contest. Er zijn een hoop DXCC te werken in deze contest die ik nog niet in m'n log heb staan. Ik hoop er wat van te werken.

8 comments:

John AE5X said...

Good luck to you, Bas. With conditions on 10m being so good lately, I'm sure you'll work a few New Ones.

73 - John AE5X

PE4BAS, Bas said...

Hopefully conditions on 10m will stay this good in the weekend John. Time will tell. 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas,
Ik hoop dat je veel stations die op je verlanglijst staan zult werken.
Dat de condities nog even voor je mogen standhouden.
Veel success komend weekend!
73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, het is natuurlijk allemaal afwachten. Ik kijk er wel naar uit. Het is altijd weer een verassing wat je hoort en werkt. Maar 1 ding is zeker in deze contest, gegarandeerd wereldwijde contacten. 73, Bas

PH0NO said...

Succes met de hunt!
En tnx voor de link naar de DX agenda. Heel handig als voorbereiding.
73, Lars.

PE4BAS, Bas said...

Hallo Lars, als je nog meer wilt voorbereiden kun je ook eens kijken bij VOACAP online (link staat hier rechts). Heel makkelijk om te zien wannneer en waar de beste kansen zijn qua propagatie. Want je moet wel op de juiste band zitten om ze te werken uiteraard. 73, Bas

PH0NO said...

Tnx voor de tip Bas. Ken ik idd. Is ook een versie van op Android (mocht je een dergelijke phone hebben). Handig voor het geval je het in het veld nog wilt checken. DroidProp heet de app. Daar kun je ook standaard locaties toevoegen met standaard antenne/power configuratie. Druk op de knop levert dan snel inzicht in bruikbaarheid pad / tijd / band.

PE4BAS, Bas said...

Hallo Lars, laten we het maar niet hebben over die telefoons. Ik zou graag zo een ding hebben met internet abbo. Maar heb het geld voor andere dingen nodig. Ik bezit alleen nog maar m'n 5 jaar oude Sony Ericsson met prepaid abbo. Maar handig is het wel als je portabel zit. 73, Bas