Saturday, June 14, 2014

World Castle Weekend PA-00009 activation so far

Got up early 4 UTC. After breakfast went to the Rensumaborg (castle) terrain. First set up mij modified DV27 to listen out on 20m. First contact came back on my CQ at 4:40 UTC was KC9KBB Don from IL, USA. Not bad for QRP!  I setup the glassfiber pole with the 3 band endfed after around 5 UTC and did some CQ on 40 and 20 but no luck. I had to go to the job and came back 10-11 UTC, made another 8 contacts on 20m and 40m also with a few other castle activators. I did hear D3AA (Angola)  on 10m quite strong but after a few calls he went QRT. Would be great if I had worked him...I want to go and try again Sunday for a hour or so. Don't know what time actually. So if searching for me it will be a surprise.

Ben vroeg opgestaan om 6 uur. Na het ontbijt naar de Rensumaborg vertrokken . Eerst de gemodificeerde DV27 op gezet. Eerste QSO kwam terug op mijn CQ om 6:40 en was KC9KBB Don uit IL, USA. Niet slecht voor QRP! Daarna de endfed opgezet rond een uur of 7. Deed wat CQ op 40 en 20 maar geen succes. Moest eerst werken. Daarna tussen de middag weer aktief geweest en nog 8 stations gesproken waar onder een aantal kastelen activators. Ik hoorde D3AA (Angola) nog op 10m vrij sterk, maar helaas ging hij na een paar keer roepen QRT. Zou wel leuk geweest zijn als dat gelukt was...Ik probeer Zondag weer een uur aktief te zijn. Weet alleen de tijd nog niet. Dus als je naar me op zoek bent zal het een verassing zijn.

4 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, KC9 was toch een leuke verbinding. OP 10 meter? Had gister een familiefeest van de koude kant. Vandaag maar weer eens kijken op de banden. Gister waren de condities ook niet al te best volgens mij. 73 Paul

Hans said...

Hallo Bas, toch een mooie start van de activatie. Ik hoorde van Wilko, die kasteel Doorwerth activeerde, dat hij veel last had van andere contesten. Hij had moeite met zijn 100W om er goed door te komen. Met jouw 5W is dat helemaal een prestatie. Succes vandaag, ik hoor je misschien nog wel. 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, wel in de engelse tekst gezet niet in de nederlandse. Het was op 20m met de verlengde DV27. In de ochtend stond ik echt te kijken van de aantallen Amerikanen op 20m en de signalen van soms wel 9+30dB. Dat was dus rond 4:30 UTC! 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Zaterdagochtend waren de contesten natuurlijk nog niet begonnen. Zondag had ik er meer last van. 73, Bas